Babysalmesang

Saltum-Alstrup, Hune, Ingstrup – V. Hjermitslev og Jetsmark Kirker inviterer til babysalmesang.

Dette tilbud fra folkekirken er gratis og gives til babyer mellem 2 og  ca. 10 måneder, med en forælder.

Hvorfor Babysalmesang?

Formålet med salmesang for babyer er at stimulere barnets glæde ved musik og rytmik, samt at give børn og forældre en mulighed for at få gode og varme oplevelser af kirkerummet og salmerne. Vi bruger mange sanser; vi lytter til musik, ser på farvestrålende ting og bruger hele kroppen til dans og leg. Gennem disse aktiviteter er det muligt at styrke barnets sansemotoriske udvikling, og selvfølgelig: glæden ved musik.

Indholdet af babysalmesang, vil hovedsageligt være salmer, men der vil også være anden musik at lytte til.

”Salmer er poesi, der kan synges ind i barnets øre og sind allerede fra barnet er få måneder gammelt. Gennem sangen smelter den kristne grundfortælling sammen med det musikalske udtryk.”

(Citat fra Helene Dam og professor i musikpædagogik Inge Marstal, som har udvalgt over 100 salmer til børnesalmebogen ”Min første salmebog”.)

Hvor er det henne?

Jetsmark eller Saltum Kirke. Se øverst på siden.

Det bliver afholdt om TIRSDAG,

kl. 10.15-11.45, først med sang i Kirken og derefter en let servering i frokoststuen/sognegården.

Der kører hold på 7-8 gange med opstart i henholdsvis august, oktober, januar og marts. Man må gerne gå på mere end et hold.

Babysalmesangen ledes i øjeblikket af Lisbeth Nymark Sørensen 22735165 mail: lisbeth-nymark@live.dk.

Det er en god idé at tilmelde sig så hurtigt som muligt på grund af begrænset plads på holdene.

Ekstra oplysninger.

Vi holder fri, når skolerne holder ferie. Afbud efter tilmelding meldes på sms til ovenstående.

Under fanen TILMELDING kan du tilmelde dig og dit barn.

Hvis du oplever at du ikke kan tilmelde dig, kan du henvende dig til Jetsmark Kirkekontor jahs@km.dk eller 98247136.

Babysalmesang er et tilbud på tværs af  sognegrænser fra Hvetbopastoraterne, så du er lige velkommen, om det er i Saltum eller Jetsmark Kirke.

Læs evt. mere om babysalmesang nedenfor.

Tilmeld dig